tirsdag 1. desember 2009

Mitt beste foto

Dette er bildet jeg har valgt som mitt beste foto i innleveringen av 5 kategorier den 1 desember 2009:



Grunnen til dette er fordi jeg synes det er et bra julebilde. Men ikke bare derfor. Jeg synes det har en veldig bra komposisjon med gjentakelse av motivets form i bakgrunnen. I tilegg er lyset bra og mykt og skaper en stemning i mørket. Også dette bildet er tatt med et speilreflekskamera. Kategorien jeg la dette under var lys siden motivet er et lys som lyser opp i mørket. Fra dette bildet har jeg lært å kombinere lys og mørke som effekt. Kontrasten er også stor mellom de kalde fargene i bakgrunnen som trekker bakgrunnen bakover og de varme fargene i motivet som trekker motivet mot kameraet og skaper en dybde i bildet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar