lørdag 9. januar 2010

Sluttvurdering av termin 1.

Dette halvåret med trykk og foto har vært utrolig spennende. Når året begynte kunne jeg ta bilder men jeg tenkte ikke alltid over hva jeg tok bilder av. Men ved hjelp av undervisningen har jeg lært forskjellige instillinger på kameraet som blenderåpning og liknende. Og jeg kan helt ærlig si at undervisningen har hjulpet meg til å tenke over både motiv, instillinger og blits under fotografering.



Men det er ikke bare å fotografere vi har lært. Redigering av bildene har vært like viktig, og før jeg begynte med dette faget skal jeg helt ærlig si jeg ikke hadde redigert mye bilder før. Men med bare enkle triks i iphoto og photoshop kan jeg nå gjøre et bra bilde enda bedre bare med noen små forandringer. Å redigere bildene er nesten like kjekt som å ta dem og jeg håper jeg kan lære mye mer i løpet av det neste året.




Men trykk og foto handler om så mye mer enn bare foto. Vi har vært innom blant annet trykk på tekstil som jeg har beskrevet i et tidligere innlegg. Alt du kunne få til med trykk, og jeg likte veldig godt at undervisningen fokuserte på forskjellige metoder.

Så jeg håper året fortsetter på samme måte som i fjor og jeg gleder meg veldig til å lære mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar