mandag 28. september 2009

Mitt førstevalg!



Dette bildet valgte jeg som mitt førstevalg. Jeg likte godt dette bildet. Ideén min var å sette opp frukt på en spennende måte og kombinere det med noe annet. Jeg så meg rundt i huset og kom til slutt frem til dette etasjefatet. Her stilte jeg opp frukten og lot druene henge utenfor for å bryte den stive formen litt. Dette forandret bildet helt og ga det et flott uttrykk. Som nevnt tidligere synes jeg bildet har en flott komposisjon. Fruktene følger en sirkelkomposisjon rundt fatet og den øverste etasjen treffer i det gylne snitt. Også de forskjellige etasjene i bildet er med på å gjøre komposisjonen god. Lyset synes jeg nesten er perfekt på dette bildet. Fotografiet er tatt i dagslys og det myke vakre lyset skaper vakre farger i bildet. Lyset reflekteres også i fatet, noe som gir refleksjon og vakkert lys. Selv om bildet også har flotte reflekser vil jeg si det hører til under kategorien Frukt, bær og grønt. Som forklart tidligere har jeg lært at refleksjoner og vakkert lys skaper spennende bilder av motiv som ellers ikke hadde vært så spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar